Eenmaal per jaar, op de tweede zaterdag in september - ook open Monumentendag, komen de leden van de Schokkervereniging samen op de Schokkerdag.
Van heinde en ver komen de leden om deze unieke dag mee te beleven.
Een dergelijke dag wordt doorgaans georganiseerd in een plaats die binding heeft met de vroegere Zuiderzee.
Mocht u geïnteresseerd zijn dan nodigen wij u uit om aan te schuiven bij de grote Schokker familie, door lid te worden van onze vereniging.

Schokkerdag 2017: Vollenhove

De volgende Schokkerdag is in Vollenhove, waar ruim tweehonderd Schokkers vanwege de ontruiming van het eiland in 1859 terecht zijn gekomen. Er wonen nog steeds vele nazaten. Het programma beslaat de hele dag, en omvat ook een bezoek aan de speciale  Tentoonstelling over Schokland in Vollenhove. Verder begeleide bezoeken aan die hoeken van de stad die met de Schokkers te maken hebben, zoals 'het fort' - de eerste woonstek voor acht families -, de palingrokerij - nog steeds in handen van een Schokker nazaat - , de havens, de katholieke begraafplaats met graven van veertien geboren Schokkers, de voormalige vissersbuurt. Kijk hier voor alle informatie: Schokkerdag 9 september 2017 in Vollenhove

De Schokker liederen van weleer klinken in de RK kerk door de samenwerking van het Ceciliakoor en het Kamper Schokkerkoor.  Kortom, een dag die u niet mag missen!

Het verslag van de vorige Schokkerdag vind u hier: 2016 - Lemmer-Sneek vv