Ze pasten er allemaal maar net in, een kleine honderd Schokkernazaten, inclusief het Kamper Schokkerkoor o.l.v. Beatrice Boersma.
Er werd wederom genoten van de liederen van en over de Schokkers, en de Zuiderzee. Een prachtig gedicht completeerde dit optreden.
Onder het genot van enkele drankjes werd er vervolgens nog een hele tijd nagepraat, deze keer in de filmzaal van het museum dat door de helpende handen van het museumpersoneel was omgetoverd tot een receptieruimte.

Het was namelijk even schrikken, enkele dagen daarvoor, toen duidelijk werd dat het restaurant tot nader order gesloten is. Na intensief overleg tussen diverse partijen kon het museum deze oplossing voor ons bieden, met de algemene ledenvergadering en de borrel in de filmzaal. We zijn de mensen van het museum cq het Cultuurbedrijf dan ook zeer dankbaar!

Het verslag van de algemene ledenvergadering treffen de leden die een inlogcode hebben binnenkort aan in het ledendeel van deze site. Uiteraard verschijnt het, met het jaarverslag van secretaris, penningmeester en ledenadministratie in het eerstvolgende nummer van het Schokker Erf. Dit zal eind februari worden verzonden, dus iets later dan normaal.
Ook bij de ledenvergadering was de opkomst groot, zo'n zestig mensen. Schokkende dingen kwamen niet aan de orde, omdat het pas vier maanden na de vorige ledenvergadering was. Er was een geanimeerde rondvraag, die vooral ging over de communicatie met de 'vergrijzende' leden: kunnen die mee met het digitale tijdperk? Wij denken van wel, zetten daar vol op in maar vergeten niet dat het Schokker Erf - op papier - vooralsnog het belangrijkst is, en zullen indien nodig de leden ook per brief en telefoon bereiken. Maar gebruikt u graag e-mail, en hebben wij uw e-mailadres nog niet: laat het ons weten.
De Schokkerdag 2017 werd aangekondigd: 9 september, in Vollenhove, met een gevarieerd programma met ruimte voor bezoek aan de tentoonstelling Welkom Schokkers in het Cultuurhistorisch Centrum in Vollenhove. Bedoeling is om de Schokkerdag 2018 in Volendam te houden.

Henk van Heerde, voorzitter