Schokland door de eeuwen heen.nl
Een website over de geschiedenis van Schokland, in al zijn facetten. Met o.a. oude artikelen uit het Schokker Erf en Rondom Schokland. Een compleet overzicht van alle tijdvakken, objecten, mensen en bijzonderheden, plus informatie over de diverse beschrijvers en behoeders van Schokland.

Schokland.nl

De website van Werelderfgoed Schokland met activiteiten en nieuws. Een initiatief van Flevo-landschap, Gemeente Noordoostpolder en museum Schokland.

Flevo-landschap
De particuliere natuurbeschermingsorganisatie voor de provincie Flevoland

Museum Schokland
Het museum op Schokland, met beschrijving van exposities, collecties en activiteiten.

Toerisme Schokland
Een arrangementenbureau dat rondleidingen en vertellingen verzorgt op en rond Schokland.

Museumrestaurant Schokland
Het restaurant op het voormalig eiland Schokland. Een bijzonder restaurant... En dat is 't

Vrienden van Schokland
Een vereniging met als doelstelling het wekken en bevorderen van de belangstelling voor het verleden van Flevoland. Veel oude informatie uit het verenigingsblad Rondom Schokland is en komt op de eerstgenoemde website www.schoklanddoordeeeuwenheen.nl.

Websites met onder andere informatie over Schokland:

Smit Schokland

Op de website staan vooral veel documenten, foto's en prachtige verhalen van de familie Smit op Schokland.

World Heritage Site
Schokland op een world Heritage website

Kees Bolle
Kees Bolle is Schoklandgids en heeft op zijn website ook een stukje over Schokland

Flevolands Geheugen
Verhalen over Schokland op de verhalensite Flevolandsgeheugen, een initatief van Nieuw Land

Canon van Overijssel - Canon van Kampen
De Schokkerbuurt 1859, Ontvolking van Schokland - door Bruno Klappe

Canon van Overijssel - Canon van Vollenhove
Welkom Schokkers, opvang van de mensen van Schokland in 1859 - door Henk van Heerde

Canon Noordoostpolder - Schokland, eiland in de Zuiderzee
Venster over de geschiedenis van Schokland.

Canon van Flevoland
Venster over de ondergang van het eiland, de periode 1839-1859

Historische Vereniging Noordoostpolder
Overzicht van allerlei organisaties, websites, artikelen, fotos met de geschiedenis van de Noordoostpolder