Het Schokker Erf is het kwartaalblad van de Schokkervereniging, met historische artikelen en verenigingsnieuws. Aanvankelijk werden de leden van de Schokkervereniging op de hoogte gehouden van het verenigingsnieuwsdoor middel van een Nieuwsbrief, bestaande uit enkele gekopieerde A4-tjes.

In 1995 kwam hiervoor in de plaats het Schokker Erf - Nieuws, waarvan het eerste nummer 28a was. Tot 2014 verschenen er zo om en om Schokker Erf Historie, tot en met nummer 84, en Schokker Erf Nieuws met een a achter het nummer.
Vanaf 2014 verschijnen er per jaar vier gecombineerde nummers en worden de artikelen ook digitaal aangeboden via deze website (alleen voor leden).
Elk nummer wordt in 'nieuws' aangekondigd. Zie ook het overzicht met recente nummers.

De inhoudsopgave voor de nummers 1-104 hebben we gesplitst in vijf stukken:
Inhoud Schokker Erf 1-25
Inhoud Schokker Erf 26-50
Inhoud Schokker Erf 51-75
Inhoud Schokker Erf 76-100
Inhoudsopgave Schokker Erf 101-104.

Voor een redactionele beschrijving van de nieuwere nummers wordt u verwezen naar recente nummers

Oude nummers zijn nog op papier beschikbaar, op enkele uitzonderingen na.