Graag nodigen we u uit om onze volgende Schokkerdag mee te maken! Het is op zaterdag 8 september. Opnieuw gaan we de boot in, nu met de Veerman van Kampen. De vaarroute: stroomafwaarts naar de monding van de IJssel en door het natuurgebied het Kattegat. Onderweg ziet u aan de rechterzijde de aalscholverkolonie van het Kattegat. Op het Ketelmeer aangekomen gaan we langs het pas aangelegde Keteloog naar Schokkerhaven. Door de brug bij Ramspol gaan we het Zwartewater op en via Genemuiden en Zwartsluis naar Hasselt. Aanlegplaats in Hasselt is de Kaai. Het historische centrum ligt daar direct achter. De boot blijft anderhalf uur liggen.

Hasselt is een prachtig oud vestingstadje. De St. Stephanuskerk ziet men al van verre. Een mooie plek voor een stadswandeling, de bezichtiging van de kerk of een bezoek aan het Oude Stadhuis. Weer aan boord gaan we richting Zwolle. Door de Spooldersluis bij Zwolle komen we de IJssel weer op. We gaan stroomafwaarts naar Kampen, waar u omstreeks 17.30 uur van boord kunt gaan.

Gaat u mee?Maak dan snel € 38.00 per persoon over naar NL24 INGB 0002200615 t.n.v. Schokkervereniging, met vermelding van uw lidnummer (staat op de enveloppe van Het Schokker Erf) en/of uw postcode + huisnummer. Vermeld bij de betaling naam + woonplaats van elke deelnemer, of e-mail dit naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder vermelding van Schokkerdag en uw lidnummer en/of uw postcode + huisnummer. Tevens kunt u bij uw inschrijving dieetwensen aangeven. Einddatum voor inschrijving en voor (kostenloze) annulering is 30 augustus 2018. En vol is vol, er is plaats voor 100 mensen. Hieronder staat wat u allemaal krijgt voor dit geld. De niet genoemde consumpties zijn voor eigen rekening.

Programma:
09.30 uur, niet eerder:  inschepen op de Veerman van Kampen aan de IJsselkade in Kampen (tegenover nr. 65). U ontvangt uw naambadge en twee consumptiemunten. Bij aankomst is er koffie of thee,  met een plak cake.
10.00 uur: vertrek. U krijgt een tweede kop koffie of thee. Welkomstwoord en herdenking van overleden leden.
12.00 uur: de vers aan boord gebakken kibbeling is klaar en wordt geserveerd met frites en salade.
13.00 uur: aankomst in Hasselt. We gaan van boord voor een bezoek aan deze historische stad. Op eigen gelegenheid, met een routebeschrijving van ons, of  met een gids. U komt langs fraaie gevels, en langs de kalkovens (zie foto).
14.30 uur: de boot vertrekt weer. Mis hem niet! Tijdens het varen is er een optreden van Johannes ten Have,  met liedjes en verhaaltjes over de ontruiming van Schokland (2x 30 minuten). Het programma heet Geen Weg Terug, zie www.hetzingenderiet.nl.
17.30 uur: aankomst in Kampen. We delen broodjes uit voor onderweg naar huis.
Gratis parkeren kan bij het station in IJsselmuiden, ongeveer 800 meter van de boot. Let op: bij de boot kunt u wel passagiers afzetten maar niet lang parkeren. Overige actuele mogelijkheden krijgt u tegelijk met de toegangskaarten.

Nog vragen? Bel of mail met Jos Komen of Henk van Heerde (zie contactgegevens bestuur).